Zaczynając pracę konsultanta ślubnego, warto mieć albo odpowiednie doświadczenie albo wiedzę, by móc w pełni zaopiekować się parą młodą. Wedding Planner to nie tylko organizator, ale też wsparcie dla pary na każdym etapie przygotowań do ich wielkiego dnia. O doświadczenie na starcie w zawodzie ciężko, dlatego najlepszym rozwiązaniem dla osób początkujących jest udział w odpowiednim szkoleniu dla wedding plannerów. Warto wziąć w nim udział jeszcze przed rozpoczęciem sezonu ślubnego. Część informacji można też zdobyć samodzielnie, korzystając z wiedzy dostępnej w książkach. Jakie to książki? Pozwól, że polecę Ci te, według mnie najlepsze na start.

Większość wymienionych przeze mnie pozycji nie dotyczy przewrotnie stricte branży ślubnej, ponieważ jest bardzo mało literatury na ten temat. Między innymi dlatego postanowiłam rozpocząć pracę nad własną książką w tym temacie, w której podzielę się swoją wiedzą zdobywaną przez 8 lat pracy. Jej premiera odbędzie się jeszcze w tym roku.Zanim jednak będzie ona ukończona, zachęcam do zapoznania się z poniższymi pozycjami:

„Jak przygotować weselne przemówienia i podziękowania dla rodziców” Jarosław Zacharski

Podręcznik, który przygotowuje do napisania i wygłoszenia przemowy ślubnej czy podziękowań. Zawiera mnóstwo wskazówek, jak gromadzić materiały, przygotować występ oraz przykłady, które mogą być inspiracją. Znajdziesz tu również wiedzę o kolejności przemów, osobach które powinny i nie powinny przemawiać, jak również informację, czego powinny dotyczyć konkretne przemowy. Książka będzie bardzo pomocna zarówno dla Ciebie jak i dla Twoich klientów.

„Jedna rzecz” wyd. Galaktyka

W przeszłości często ulegałam pułapce robienia kilku rzeczy na raz. Obecnie wiem, że jeśli nie skupię się na jednym konkretnym zadaniu, bardzo łatwo mogę o czymś zapomnieć, coś zaniedbać lub zrobić poniżej oczekiwań. Rozproszenie zwiększa też ryzyko popełnienia błędów. Książka “Jedna rzecz” w bardzo prosty sposób pokazuje zaskakujący mechanizm osiągnięć, który jest możliwy, gdy skupiasz się na robieniu tylko jednej rzeczy na raz. Autor zachęca również do stawiania sobie zawsze pytania: „Czy zrobienie tej czynności, którą się zajmujesz, przybliży Cię do osiągnięcia Twojego celu?”

„Uwierz w swoją markę online i rozwijaj swój biznes” Joanna Ceplin

Tę książkę polecam Ci zwłaszcza, jeśli budujesz swoją markę online. Joannę Ceplin mogę śmiało nazwać moją mentorką, jeśli chodzi o działania w mediach społecznościowych. Swoją wiedzą podzieliła się w tak prosty sposób, że książka przyda się nawet osobom początkującym, nawet tym, które dopiero założyły konto na Facebooku. Krok po kroku pokazuje, od czego zacząć, jak budować strategię, ustawiać reklamy czy tworzyć awatar idealnego klienta. Ważnym tematem, który również został tu poruszony, jest początek działalności na YouTube. Ta wiedza może być szczególnie wartościowa, ponieważ format wideo ma jak na razie największe zasięgi i zgodnie ze statystykami coraz większe grono odbiorców jest zainteresowanych taką formą treści.

„Zasady skutecznego przywództwa” Stephen R. Covey

Możesz odnieść wrażenie, że ta pozycja przyda się tylko osobom, które tworzą zespół. Prawda jest jednak taka, że w branży ślubnej, a szczególnie będąc organizatorem wesel, menadżerem hotelu czy restauracji, zawsze zarządzamy zespołem. Dzięki tej książce dowiesz się między innymi, czego wymagać, jak budować swoje zasady i zespół, który wyznaje wspólną misję. Polecam, jeśli nie chcesz popełnić błędów początkującego przywódcy.

„Droga Toyoty do doskonałości w usługach, czyli jak rozwijać lean w firmie usługowej” Liker Jeffrey K., Ross Karyn

Ta książka tylko z pozoru nie ma nic wspólnego z branżą ślubną. Jej autorzy krok po kroku pokazują, jak system lean* przełożyć na usługi. Jako inżynier i pełnomocnik do spraw zarządzania jakością, kładę ogromny nacisk na jakość oraz procesy w firmie . Ta książka jest doskonałym źródłem wiedzy w tym zakresie i z pewnością pomoże Ci zrozumieć, jak świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Wyciąganie wniosków ze swoich działań i szukanie ulepszeń to jeden ze sposobów na dążenie do doskonalenia. Polecam Ci tę książkę, ponieważ aż 70% reklamacji w branżach usługowych dotyczy właśnie obsługi klienta. Zdecydowanie jest nad czym pracować w tym obszarze.

„Face Paint historia makijażu”

Uwielbiam czytać biografie, obserwować, jak inni budują biznesy i podglądać ich sposoby patrzenia na świat. Dlatego ta książka przyciągnęła mnie do siebie. Przepiękne wydanie wypełnione wiedzą i ciekawostkami, dotyczącymi historii makijażu od starożytności po dziś, uzupełnione niesamowitymi zdjęciami — uczta dla zmysłów. Z taką książką jestem w stanie zatopić się w fotelu po ciężkim dniu pracy i poza nauką czerpać mnóstwo inspiracji.

Te sześć książek to moim zdaniem pozycje obowiązkowe dla każdej osoby, która myśli o pracy w branży ślubnej. Jeśli szukasz inspiracji, często dzielę się książkami, które obecnie czytam w relacjach na moim Instagramie Iwona Przybojewska Business by Ev – zapraszam do śledzenia mnie również tam.
Daj koniecznie znać w komentarzu, czy którąś z wymienionych książek już czytałaś, jakie są Twoje ważne lekcje i wnioski oraz czy coś udało Ci się wdrożyć w Twoim biznesie.
Jestem również bardzo ciekawa, jakie książki Ty dodałabyś do tej listy. Będę Ci wdzięczna za polecenie.
Do zobaczenia w kolejnym artykule i w grupie ABC Biznesu Ślubnego na Facebooku.

Ps. Polecam Ci też moje wideo na ten temat:

*Metoda Lean – strategia zarządzania firmą, opierająca się na dostarczaniu klientom produktów/usług, jakich oczekują, w jak najprostszy sposób, z zachowaniem szacunku dla załogi pracującej w przedsiębiorstwie.

Kategorie: BLOG

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *